Årlig arbejdstid: 52 x 37 t.
|
1924 t.
|
Feriedage i august (skoleårets start) 5 x 7,4 t.
|
|
Feriedage i juli (skoleårets slutning) 20 x 7,4 t.
|
|
Søgne helligdage i skoleåret 9 x 7,4 t.
|
|
Nettoarbejdstid
|
1672,4 t.
|
Egentid (alle lærere)
Tiden er til egen disposition til følgende opgaver
|
400 t.
|
Ekstra egentid til lærere med undervisning i 7.8. og 9. Klasse
Gives til følgende fag med omfattende rettearbejde
For undervisning i 7. Klasse ganges timetallet med 0,3
For undervisning i 8. Klasse ganges timetallet med 0,6
For undervisning i 9. Klasse ganges timetallet med 1,0
|
Dansk 15 t.
Mat 10 t.
Eng/fransk/tysk 10 t.
Fys/kemi 10 t.
|
Arrangementer (deltagelse aftales i teamet)
Omfatter planlægning og deltagelse i
Åbent hus & Høstfest t.
Julefest 4 t.
Karneval 4 t.
Sommerfest t.
Generalforsamling 2 t.
|
Individuel optælling
|
Ved særlige undervisningsdage fx klasselærerdage, tværklassedage osv. følger den enkelte lærer elevernes mødetid i afdelingen med mindre andet aftales.
|
|
Fælles PL-dage. (alle lærere)
2 dage til fælles planlægning (PL-dage) inkl. overnatning, placeret sidst i marts. 2 x 7,4 t. + 3,6 t.
4 dage af 6.t., til forberedelse af næstkommende skoleår, placeret i børnenes skoleferie. De 2 dage er fælles og er placeret i starten af skoleferien, de 2 øvrige placeres af teamet og udnyttes til fælles forberedelse.
Skolen yder bespisning efter aftale og behov.
|
3,6 t.
24 t.
|
Skole/hjem-samarbejde
Beregnes enkeltvis på følgende måde:
X antal elever x 20 min. (50 min. til IS-elever)
X antal forældremøder udenfor egen klasse x 2 timer
Som faglærer forpligter man sig til at sørge for god og tilstrækkelig forældreinformation om sit fag og den enkelte elev via skolehjem-samtaler og/eller i forbindelse med afdelingsforældremøderne. Det aftales inden skoleårets start, hvilke samtaler og møder den enkelte medarbejder deltager i.
Beregningsskema udfyldes inden sommerferien.
|
Individuel optælling:
|
Frikvarter/spisning
Der er individuel optælling for frikvarter og tilsyn ved spisning.
Alle klasselærere, og andre lærere efter aftale, spiser og organiserer oprydning efter frokost med deres klasse.
For frikvarteret omfatter arbejdet varetagelse af nødvendigt tilsyn, det omfatter en god og tilstrækkelig gang- og gårdvagt, som de enkelte afdelinger selv varetager i tilstrækkeligt omfang. Der følges en særlig plan over ansvarlige for dækning af busvagter. Her er mulighed for individuel optælling af timer, hvis vagterne ikke kan fordeles ligeligt.
|
Individuel optælling.
Svarer til 28% af samlede uv. timetal
|
Lejrskole
Lejrskoler indregnes i årsnormen med 11 t. pr døgn – hvor der føjes 3,6 til den almindelige arbejdsdag (7,4).
Det tilstræbes i videst mulig omfang, at lejrskoler afvikles i tidsrummet mandag – fredag på skoledage. Hvis dette ikke er muligt ydes der erstatningsfridage for lør-, søn-, og helligdage. Fridagene skal afholdes sammen med klassen.
Der ydes skattefri kostgodtgørelse efter statens regler.
Den enkelte lærer skal selv aflevere ”kostregnskab” til kontoret ved hjemkomsten.
|
3,6 t./døgn
|
Overnatning ved aftalte arrangementer.
Ved overnatning gives 3,6 timer oven i den almindelige arbejdstid på 7,4 time.
|
3,6 t./døgn
|
Kurser og videreuddannelse (alle)
På alm. skoledage modregnes timerne med den almindelige skoletid. Overstiger kursustimerne den alm. arbejdstid på 7,4 time indskrives disse overskydende timer i årsnormen. Transporttid regnes med i kursustiden.
Diæter på kurser:
Der bliver givet kostgodtgørelse efter statens regler når der ikke er inkluderet frokost på kurser.
|
Individuel optælling
|
Møder og samarbejde
Puljetid i alt 125 t./lærer
Bemærkning til 125 timers puljen.
Tirsdage eftermiddage er tiltænkt mødeafholdelse i teams og udvalg, da alle denne dag har skemafri senest kl. 13.15. Disse møder skrives i videst muligt omfang ind i fælleskalenderen på intra fra årets start.
|
Deltagere
|
Tidsforbrug
|
Personalemøder
Der afholdes ca. 1 gang om måneden P-møde af ca. 45 min. varighed og derudover tema-P-møder efter behov.
Hvert P-møde udmunder i et referat, som skrives på skift og lægges ud på intra.
|
Alle
|
|
Teammøder
Afdelingsteam og klasseteam afholder i nødvendigt omfang møder. Møderne aftales inden årets start og skrives i fælleskalenderen. Hvert møde udmunder i et skriftligt referat. Referatet lægges ud på intra i afdelingens referatmappe.
|
Alle
|
|
Klassemøder
Der afholdes klassemøder efter behov. Møderne lægges optimalt set inden skolehjemsamtalerne. Klasselæreren indkalder klassens øvrige lærere.
|
Alle
|
|
Fagudvalg
Der afholdes fagudvalgsmøder for følgende fag ca. 2 gange årligt. Møderne fastlægges ved skoleårets start af tovholderne, som også er ansvarlige for at der udarbejdes dagsorden og referat.
Fagudvalgenes arbejde og kompetence: Stille forslag til skolens læseplan for faget. Udvikle/opsamle undervisningsmaterialer. Stå for indkøb af software til faget og meddele disse til IT-udvalget. Stille forslag til fagets budget. Fagudvalgene for fysik, musik og idræt har ansvar for eget fagbudget, da disse fag har et særligt fagspecifikt indkøbsbehov. Øvrige fags budgetter er fordelt på afdelingerne.
Alle får indkaldelse og referat.
|
Dansk: Nicoline, Sophie
Karina, Michael, Anne, Ena, Jakob, Karin, Ny
Matematik: Kenneth, Lina Nicoline, Camilla, Ena, Henriette
Eng/fransk/tysk: Lina, Michael, Anne, Jakob, Ny
Historie/Samfundsfag:
Michael, Jakob, Karina, Anne
Idræt: Kenneth, Ena, Jan, Lina, Ny
Musik/drama: Jakob, Michael, Karin, Lina, Camilla
Naturfag: Camilla, Henriette, Nico, Kenneth, Anne, Lina.
Billedkunst: Karin, Sophie, Karina.
Linjefag: Sophie, Jan, Jakob, Anne, Ny, Michael
|
|
ISFO-samarb.
Omfatter ca. 2 årlige samarbejdsmøder
Tovholdere: Marianne og Ena
|
IS-team
SFO-team
|
|
Fælles forberedelse
Udover teammøderne
|
Alle
|
|
Ad hoc udvalg
Se bilag.
|
Alle
|
|
Individuelle opgaver
|
|
|
|
Grønt Flag-koordinator
|
Henriette
|
15 t.
|
|
Cykelbuskoordinator
|
Kenneth
|
15 t.
|
|
Koordinator for resurseteamet.
Skemalægning af støttetimer og kursusforløb.
Ansvarlig for gennemlæsning, godkendelse og indsendelse af indstillinger til PPR.
Tastning til SU-styrelsen. Skemalægning og ændringer.
Udarbejdelse af procedurer for resurseteamet.
|
Jan
|
20 t.
|
|
Musikkoordinator
|
Jakob
|
39 t.
|
|
Resurseteammøder
2 årlige
|
Jan, Sophie, Karina; Sus
|
6 t.
|
|
Forældresamarbejde omkring støttebørn. Målmøder og forældremøder.
|
Til kontaktlærer pr. støtte barn
|
10 t.
|
|
Forældresamarbejde omkring kursusbørn.
|
|
1,5 t.
|
|
Læsevejledning
Vejledning af kolleger vedr. implementering.
|
Karina
Nicoline
|
10 t.
10 t.
|
|
Koordinator for test og testresultater
Bestilling af tests, opsamling og vejledning.
|
Karin (dansk)
Karina (dansk)
Nicoline (mat)
|
5 t.
5 t.
5 t.
|
|
Individuel testning af 5 børn med specifikke danskfaglige vanskeligheder
|
Karina
|
30 t.
|
|
Klasselærerfunktionen
Ovenstående tillæg jf. lokalaftalen udbetales ikke til ansatte, hvor tillægget indgår i beregningen af tillæg 4 pr. 1. august 2013.
Klasselæreropgaven, der kan fordeles på én eller flere ansatte, omfatter varetagelse af personlig rådgivning/vejledning af klassen/den enkelte elev vedrørende:
Regelmæssig underretning af eleverne og forældrene om skolens syn på elevens udbytte af undervisningen. Uddannelses- og erhvervsmuligheder, samt erhvervspraktik i samarbejde med skolevejlederen.
Varetagelse af forældresamarbejdet med klassens forældre som gruppe og med den enkelte elevs forældre.
Deltagelse i klasseforældremøder i klassen, hvor den pågældende er klasselærer.
Deltagelse i anden mødevirksomhed som klasselæreren selv tager initiativ til. Herunder, mødevirksomhed ang. optagelse af kommende elever til klassen, kontakt til elevens skole, og forældre.
Det er ligeledes klasselærerens ansvar at sikre informationer om klassen til forældrene fx via forældreintra.
Varetagelse af arbejdet vedrørende klassen som helhed samt de enkelte elever forhold til:
Skolens ledelse, øvrige lærere og andre personalegrupper på skolen.
Kommunale myndigheder, f.eks. skolepsykologisk rådgivning og skolesundhedsplejen.
Fællesarrangementer for hele klassen. (klassefeste, ekskursioner er ikke afspadseringsberettiget.)
Implementering og koordinering af arbejdet med henblik på udvikling af skolens egenart og kvalitet i forhold til klassen, til klassens øvrige lærere og i forhold til klassens forældre.
Samarbejde med den eksterne UUV-arbejder for OB.
Vedr. dobbelt klasselærerfunktion
Det tilstræbes, at ingen lærere varetager dobbelt klasselærerfunktion. Men i særlige tilfælde, kan det aftales mellem leder og ansat for en periode. I sådanne tilfælde gives en procentvis tildeling af 75 t. i forhold til funktionens varighed oveni almindelig klasselærerakkord samt optælling af timer til ekstra forældremøder og samtaler.
|
75 t.
|
||
Eksamen/prøver
Tilsyn ved skriftlige prøver aflønnes som almindelig skoletid inkl. undervisningstillæg i forholdet 1:1. Tilsynstid erstatter således skoletid.
Til lærere, der skal have klassen til mundtlig og skriftlig prøve, tildeles tid ifølge de kommunale retningslinjer. For lærere med undervisning i 9. klasse fratrækkes de planlagte undervisningstimer i den mundtlige prøveperiode den pågældende lærers årsnorm.
Skriftligt censorarbejde aflønnes efter den kommunale sats.
Ved fag til udtræk tilrettes de berørte læreres aktivitetsplaner efter ovennævnte principper, så snart prøvefagene offentliggøres.
|
|
||
Tilsyn med faglokaler/ koordinering af indkøb.
|
Ansvarlig
|
Tidsforbrug
|
|
Kostumer
Billedkunst
Billedkunst
|
Sophie
Karin
Karina
|
10 t.
20 t.
10 t.
|
|
Fysik/kemi
|
Camilla
|
20 t.
|
|
Musik
|
Jakob
|
20 t.
|
|
Jan
|
10 t.
|
||
Idræt
|
Kenneth
|
20 t.
|
|
IT-vejleder
Sus og Jakob laver sammen en funktionsbeskrivelse.
|
Jakob
|
120 t.
|
|
IT-sparringsudvalg
|
Karina, Camilla
|
5 t. pr. person
|
|
Lærerværelse og post
|
Ena
Sophie
|
10 t.
10 t.
|
|
Musical
Timerne gives til at skrive tekst og sange til årets musical og fordeles mellem de implicerede lærere efter musicalens afvikling.
|
Jakob, Karin, Michael, Lina
|
20 t. pr person
|
|
Elevrådskoordinator
Arbejdet omfatter indkaldelse og afholdelse af elevrådsmøde en gang om måneden. Formidling fra elevrådet til p-møde og fællesmøde og omvendt. Ansvarlig for i samarbejde med elever at stå for fællesmødet.
|
Jan
|
25 t.
|
|
Teamkoordinatorer i de 3 afdelinger
Ansvarlig for at ledelsen og lærere udenfor teamet orienteres om teambeslutninger og -referater.
|
IS- Ena
MA- Karina
OB- Michael
|
10 t.
10 t.
10 t.
|
|
Arbejdsmiljørepr.
Varetagelse af medarbejdernes sikkerhed og sundhed i traditionel henseende, men også bekæmpelse af påvirkninger i arbejdet, som virker fysisk og psykisk skadeligt i det lange løb.
Årlig opfølgning på APV.
|
Jan
|
30 t.
|
|
Tillidsrepræsentant
Arbejdet omfatter årlig genforhandling af lokalaftale og decentral løn. Opfølgning og oplysning til kollegaer ang. overenskomst etc. Bisidder ved møder, hvis medarbejder ønsker det. Se endvidere funktioner i overenskomsten. Deltagelse i bestyrelsesmøder 4 stk.
|
Nicoline
|
40t
+ 80 t. reduktion
|
|
TR-suppleant
Deltagelse i bestyrelsesmøder ved tillidsmands fravær
|
Anne
|
20 t.
|
|
Souschef
|
Michael
Camilla
|
200 t.
200 t.
|
|
Mentorordning
|
Lina
Anne
|
10 t.
10 t.
|
|
|
|
|
|